pengikut setia :)

Rabu, 17 November 2010

aidiladha


assalamualaikum..
selamat hari raya aidiladha buad warga blogger sekalian=D
oke. hari ni hari raya kan. so aku na share sumething ng korang..
bermula pada waktu pagi..
ayah g sembahyang raya kat masjid..
kaka dan mama sedang menguruskan lauk pauk kat dapur sedangkan aku masih dibuai mimpi..
haha.. apsal dywg ta kejut aku..memang sengaja kan?
bila ayah da balik, baru la aku t'jaga sbb aku dga bunyi bising..
omg! hari raya laa..
mandi. bersiap. berbaju kurung.
makan bersama keluarga tercinta...

aktiviti seterusnya : bekunjung ke rumah saudara kt kempas bub ade buad korban.. haha..
(excited aku na tgk lembu kne sembelih ni sbb ni 1st time aku tgk bde ni..) oke, mse kecik2 dlu ade laa tgk, tp aku ta berani lg time tu. tgk dr jauh je.. haha.. so, inilah masanya tok aku tgk sbb aku da besa kan??ngee..

sampai kempas je 1st aku npk, lembu!! haha.. besaa woo.. (terlebih excited pulakk)
oke, nasib baik kau ta kene sembelih lg kan? lau tak, memang melepas aku..
lepas beberapa minit, tok iman or org masjid laa, dtg..sorang je. dy la yg merasmikan bde tuh. sumpa.. aku ta sanggup na tengok! ='(
ta baek kan if cakap kesian kat binatang tu. ta bole na makan da lepas tu.. so, aku diam je..

satu lagi yg ta bole na ckp la.. aku ta bole na tgk darah binatang tu! omg!! nak pengsan.. pening pening laa~

ok, disebabkan bende ni. aku da tanak tengok korban lagi. sampai sekarang, pening ni ta ilg lagi. rse cm na demam pun ade..tp agk benggang ble na cte kt owg..cnfm dywg gelak kt aku.. diam2 jelaa da twu tu ok..=) haha.. end..

kesimpulannya, klau korang lemah semangat or takut na tgk binatang tu kene sembelih, bttr tapaya tgk. fullstop.

ni antara pic yg dapat di upload.



 cousin



ayah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan